Bonjour - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Susanne Laak - WaarBenJij.nu Bonjour - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Susanne Laak - WaarBenJij.nu

Bonjour

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

09 Augustus 2007 | Frankrijk, Parijs

hoi hoi allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier is dan mijn eerste berichtje. helaas heb ik nog geen internet op mijn kamer. Ik denk dat het nog 2 weken duurt voordat ik het krijg.

Mijn nieuwe adres is:

21 Avenue de La Motte Picquet
75007 Paris

Mijn franse telefoonnummer is
0033629434819

Ik ben samen met mijn ouders en Loes richting Parijs gegaan. Het was wel echt fijn dat we met auto gingen want anders had ik echt niet geweten hoe ik al mijn spullen mee zou krijgen.Hier aangekomen kwam ik voor het appartementencomplex te staan. een ontzettend mooi gebouw stiekem dacht ik al welk raampje zal van mij zijn. ik woon in een van de chique buurten in Parijs volgens mijn bemiddelaarster(dat is wel te merken aan de prijzen, 5 euro voor een cola is niet gek). Er zijn veel appartementen in Parijs die geen lift hebben. Mijn gebouw heeft er gelukkig wel een maar daar is ook echt alles mee gezegd. Ik ben blij dat ik niet iedere dag de trappen op hoef te lopen richting de 6de etage. Mijn kamer is echt kleinnnn. er kunnen helaas echt niet meer dan 2 personen komen logeren. S’avonds ben ik naar een maandelijkse borrel gegaan waar dus veel Nederlanders op afkomen. Ik ben samen met loes en Charlaine een Nederlands meisje dat ook voor 5 maanden in Parijs zit naar het cafe gegaan. het was een gezellige avond, ik moest er wel aan wennen dat ik niet meer tussen de studenten zat. De eiffel toren ligt op 5 minuten loop afstand van mijn kamer, erg gezellig. Wanneer het mooi weer is ligt het park vol met mensen. De dagen dat mijn ouders en loes er waren hebben we “de echte toerist uitgehangen”. We hebben een stadsrit gemaakt met le car rouge en allerlei bezienswaardigheden bezocht. Tijdens een wandeling bij de sacre coeur spraken twee oude mannetjes loes en mij aan. Ze zijden dat ze Nederlandse vrouwen zo mooi vonden en bien manger. Ja k hoop hier wel wat van mijn studentenvetjes te verliezen.In het weekend ben ik Met charlaine en een vriendinnetje van haar uit geweest. We zijn naar de budha barh geweest, dat scheen een hippe gelegenheid te zijn. Nou daar moesten we in ieder geval wel voor betalen, een wijntje koste er 10 euro. Je vond er dus ook geen studenten. Nu wordt het dus tijd om de studentenkroegjes op te zoeken en gaan integreren met Fransen. Want ik moet echt nog erg hard aan mijn Frans gaan werken.

In het weekend ben ik richting jardin du luxembourg gegaan om daar te picknicken. Het is echt erg mooi daar, vooral als je daar ligt met een flesje wijn, je stokbroodje en gezellige mensen om je heen. Onderweg naar huis kwam ik een kunstenaar tegen, zodat ik mijn Frans weer kon beproeven. Hij heeft me nagetekend in mijn Agenda en gaat me meenemen naar een paar musea, zodat ik een privé gids heb.

Inmiddels ben ik ook al naar mijn franse lessen geweest. Over de school ben ik nog niet tevreden. Na een toets te hebben gemaakt kon ik naar de les. Ik was op een brugklas niveau ingedeeld. Het duurde 3 dagen voordat ze geregeld hadden dat ik naar een andere klas kon van mijn niveau. Er zijn weinig Nederlandse mensen die een talen cursus op mijn school volgen. Het is nog best moeilijk om Frans te spreken dus je gaat veel te makkelijk over op het Engels. Ik ben nu twee dagen op pad geweest met klasgenoten van me, of eigenlijk hebben we alleen maar in cafeetjes gezeten.

Dit was het weer even voor vandaag. Ik moet zo even naar de bank om een rekening te openen. Vanavond ga ik richting de cafe s in de studentenwijk. Dus volgensmij staat er nog een leuke avond op me te wachten.

  • 09 Augustus 2007 - 16:09

    Dora:

    hai suus! jammer dat ik niet meer dag heb kunnen zeggen! klinkt iig leuk al met die nieuwe mensen! enjoy! kus dora

  • 09 Augustus 2007 - 18:35

    Annie Mama:

    leuk jou berichtje te lezen
    hier is alles oke , met jip gaat het ook goed, we hebben nog een klein speeltje gekocht voor hem. het weer is hier bar en boos vandaag de hele dag stromende regen, dus geen vakantieweer voor ons en we hebben dan ook niets meer ondernomen.
    susanne jouw regenjas hangt aan de kapstok hier bij ons thuis, o ja ik heb nog geen formulier gehaald op het gemeentehuis, maar zodra ik dit op ga sturen laat ik je dit nog wel even weten.
    succes met de franse les , ik hoop dat ze je nu goed indelen.
    groetjes mama

  • 10 Augustus 2007 - 19:12

    Corrie Rus:

    Hallo Susanne 10-8-07

    Wij wensen je veel succes en plezier
    in Parijs, maar als ik dat zo lees
    gaat dat wel allemaal wel lukken

    Groetjes Dorus Corrie.

  • 11 Augustus 2007 - 15:36

    Mama:

    susanne hoe is het met je, ben je al een beetje gewend
    We hebben vandaag de ideekaart ontvangen van loes dus is toch goed gekomen.
    groetjes mama, kusje doei

  • 17 Augustus 2007 - 09:53

    Floortje:

    Hee Suus, leuk om te lezen dat je al zo veel ondernomen hebt. Vreemd dat je nu al daar bent en zo lang wegblijft. Ik zit nu in Italie in het internetpoint/boatandbikerent te werken, beetje saai maar even weg van alle drukte dus wel relaxed zo af en toe. Over 2 weekjes ga ik alweer naar huis en dan moet ik helaas gewoon weer naar school. Maar heb wel zin om naar huis te gaan hoor, heb het animatiewerk echt wel gezien nou.

    Maar heel veel plezier daar, hoop snel weer iets van je te horen. Ga vast sparen voor een bezoekje!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2007

verlaat berichtje

01 September 2007

travailler 7 jusqua 6

19 Augustus 2007

twee weekjes voorbij

09 Augustus 2007

Bonjour
Susanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 7501

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: